zondag 17 augustus 2008

Nog vijf weken!

Ha! Het is er bijna, woehoew!

We zijn er zelf ook bijna klaar voor; de laatste voorbereidingen komen nu stillekesaan in orde...
Voor wie er nog niet van gehoord zou hebben; het voorbije weekend hebben we VT4 op bezoek gehad voor het programma "Help, mijn man is een klusser!".
Daar mogen we helaas nog niet te veel over verklappen (hebben een contract moeten tekenen) of toch zeker geen foto's op internet zetten en zo, maar wie te curieus is mag altijd eens live komen kijken natuurlijk! Zij hebben in elk geval een geweldige kinderkamer voor ons gemaakt, en voor de badkamer zijn we ook al een heel stuk verder.
Eind september of begin oktober komt het normaalgezien op tv; de reeks start begin september en wij zullen de vierde aflevering zijn; de precieze datum en uur laten we hier later nog wel weten!

Wat hebben we zo nogal geregeld... Nu we het eindelijk eens waren over de naam, zijn de suikerbonen en de snoepjes klaargeraakt. Gisteren hebben we ook een valiesje gekocht in den Ikea, dat ga ik morgen eens beginnen vullen met alles wat ik nodig ga hebben in 't ziekenhuis.
Het grootste deel van de envelopjes liggen ook al klaar met etiket en postzegel, we moeten wel nog een hoop adressen hebben maar daar doen we ook ons best voor. Wie niet op onze oproep of mail gereageerd heeft en zeker is dat zijn adres niet op internet te vinden is; 't is nog altijd welkom, er zijn kaartjes genoeg maar we moeten u weten te vinden natuurlijk! :)

Ahja, het gynaecoloogbezoekje den donderdag... Was niet veel speciaals aan; ik kom nog altijd geen grammetje meer bij, woehoew! Ons kleintje blijkbaar ook niet, maar dat ligt aan de metingen natuurlijk, waarvan bij deze bewezen is dat er niet veel van klopt. Want vorige keer woog het zogezegd een dikke 2250 gram, en nu ineens maar net geen 2 kg meer... Maakt niks uit hè, heb zelfs liever dat het wat smaller is, dan komt het er gemakkelijker uit, haha!
Verder nog niks van opening, baarmoederhals zit ook nog helemaal dicht; meneer of mevrouw is totaaaaaal nog niet van plan om er uit te komen dus we zullen nog wel eventjes met een dikke buik rondlopen.
Toen de gynaecoloog zei van "ik zie u volgende week terug" dacht ik dus ook van ja hallo, voor weer te zeggen dat het belange nog niet op komst is zeker... Dus we hebben pas voor 26 augustus een nieuwe afspraak gemaakt, als ik nu nog vijf keer elke week moet gaan dat lijkt mij toch wel wat overdreven zenne. De madam die de afspraken regelt vond dat trouwens ook... :)

Het materniteitbezoekje een tijd geleden was wel fijn, best wel interessant ook. We hebben de arbeidskamer en de verloskamer al eens mogen bewonderen, en ook de verschillende kamers waaruit ge kunt kiezen. En veel uitleg over vanalles en nog wat, 'k had eigenlijk al direct zin om der aan te beginnen maar ja, dat beslist ge zelf niet natuurlijk...

Dus nu is het gewoon nog wachten, wachten en nog eens wachten, tot het vanzelf in gang schiet zeker? 'k Heb al veel tegen ons spook gezegd dat het gerust al mag komen, maar 't zal nog wel een maandje koppig blijven zitten!

1 opmerking:

Anoniem zei

leuk dat jullie op tv komen, misschien kijk ik wel, als ik tijd heb (wat zeldzaam is)

wij zijn net gedaan met al dat klussen (binnenhuis toch) en ik weet het kan een ramp zijn

maar mannen doen het zo graag allemaal zelf, want wat we zelf doen, doen we 'soms' beter :)


ps vergeet ons niet een kaartje te zenden he,