vrijdag 2 mei 2014

Wat is een plakdag?

Een plakdag is tegelijk hetzelfde én compleet iets anders als een feestdag. Ik heb weer een hele dag in mijne pyjama rondgelopen, ik moet op het einde van deze dag besluiten dat ik gene klop gedaan gekregen heb, én Pieter is er alweer met de oudste drie op uit getrokken (naar de Ster deze keer) om even buiten te zijn.
Heb ik zelf beslist dat ik nog een dagske de tamme doos wou uithangen? Nee, de groten baas die daarvoor verantwoordelijk was, was onze Juul.
Niks maar dan ook NIKS was goed vandaag. Vooral neerliggen was niet goed. Eten was wel goed. Lang bij mama blijven plakken was geweldig. Veel overgegeven vandaag, soms was dat goed maar soms ook totaal niet. Rondgedragen worden door papa was voor eventjes goed. Bij mama hangen was prima. Zo in slaap vallen was zalig. Héél eventjes neerliggen was nog net ok (om snel te gaan plassen bijvoorbeeld), maar toch vooral niet goed. Alwéér eten (zelfs met een volgens ons volle maag) was goed. Nog wat bij mama hangen nog beter. On-ge-loof-lijk! Af en toe smeekten mijn armen om vijf minuutjes rust. Vijf minuutjes zonder dat kleine (schattige, maar toch:) monstertje tegen mijn lijf geplakt. Vijf kilo lijkt niks, tot ge er een hele dag mee rondloopt. Ik heb zonder zever spierpijn in mijn twee armen, aaaaah!!! Maar ondanks de powertraining en de ongelooflijke mobiele beperkingen die zo'n plakdag met zich meebrengen, heb ik er toch ook van genoten zenne. Zo'n klein ventje dat alleen content is bij de mama, da's goed voor mijn ego. Of zoiets. En 't is best goed. Voor één dagske dan ;)

Geen opmerkingen: