vrijdag 6 juni 2014

BBQ!

We keken er al de hele week naar uit... Vrijdag! Zon! Zomer! 25° en misschien wel meer was er voorspeld, dus dat smeekte om nen bbq. Ne "nobrainer", zoals we dat hier noemen :)
Het vlees zat al sinds dinsdag klaar in de diepvries, de groentjes zaten in de ijskast in de kelder, én Pieter trakteerde zichzelf op een collectie nieuwe sauskes. Hoog tijd, want sommige exemplaren uit de verste uithoeken van onze ijskast konden onze laatste bbq van vorige zomer nog navertellen ;) De ijskast uitmesten, da's zo ook een jobke dat hier maar 1 of 2 keer per jaar gebeurt. Beetje in de categorie van ramen wassen, niet mijn topprioriteit!

Bbq dus! Ons jongens en eten, da's een verhaal apart. Ze hebben allemaal hun eigen smaak en duidelijke voorkeur. Tijn zou het liefst de helft van de kerstomaatjes al opeten voor we aan tafel gaan, en Nils heeft een soortgelijke voorliefde voor komkommer. En vlees! Vooral vlees eigenlijk. Dat komt later nog wel eens aan bod, ongetwijfeld! Kobe staat al een stapje verder in zijn culinaire ontwikkeling. Of iets met de appel en een boom, want wat dat betreft lijkt hij geweldig hard op de mama! Wat de pot 's avonds schaft, kan hem meestal niet echt veel schelen. Of er een aperitiefje te scoren valt, en - nog belangrijker - wat het dessertje zal zijn: dát is de vraag! Het beloofde aperitiefje is nooit op tafel geraakt, maar het dessertje maakte dat ruimschoots goed: marshmallows én bananen met chocolade op de bbq!

Dat het gesmaakt heeft, dat er nog over is, en dat we morgen gewoon nóg eens den bbq aansteken! Nem!

De jongens eten nu trouwens aan hun eigen tafeltje. Mét tafelkleed. Een overschotje van het tafelzeil waar ik ooit Kobe zijn boekentas van maakte. Wel grappig, Kobe kwam deze week nog naar huis: "Mama, Josse zegt dat hij thuis een tafellaken heeft van mijn boekentas!" Tja, wij nu dus ook!



Kobe ik-zit-in-mijn-coole-move-voor-de-foto-fase:
(zie vooral ook twee foto's hierboven: geweldig!)


Nils ik-eet-en-drink-alles-het-liefst-mét-snot:


Tijn waarom-op-uw-poep-zitten-als-ge-ook-zo-kunt-eten:


Juul ik-heb-niks-met-dienen-bbq-te-maken-maar-ik-ben-er-ook-nog:


Over dat tafelzeil en dienen boekentas gesproken, we zijn sinds gisteren eindelijk nog eens op een mega-stik-plan aan het broeden. Ik ben al lang fan van de patronen van Zonen 09 maar wegens tijds- en futgebrek (zwanger en kleine kindjes, tja...) was ik er nog niet aan begonnen. De Jacob-broek uit de stikles niet meegeteld, want daar heb ik een halfjaar aan gewerkt en op gevloekt en die is nóg niet klaar, zucht! Beetje te perfectionistisch zijn, het heeft zo zijn nadelen...
Maar kom, vol goeie moed gaan we nu dus vollen bak voor Lars, een jaske! Het wordt er eentje voor Tijn. Mijn eerste plan was om een soort van Thunderbird 2 model te maken, met veel groen en wat gele accentjes dus. Dat wordt het eigenlijk nog altijd, maar ik kwam een ongelooflijk geweldig beestig beestenstofke tegen, dus dat komt er ook in! Na twee dagen inkopen doen en materiaal verzamelen, was het vanavond tijd voor het patroon-aaneenplak-moment. Wordt hopelijk morgen vervolgd!


1 opmerking:

LotjeKleinSpook zei

Haha! Ik lees altijd met plezier je vertelsels :-) En yoehoe voor de naaiplannen! :-)