woensdag 18 juni 2014

Lars!

Joepie!!! Na veel zwoegen en zweten, en vooral ook een gezonde portie nachtwerk, is hij eindelijk klaar: dé Lars! Hiermee waag ik mijn kans in de Zonen 09 wedstrijd, spannend! Het was een kersvers patroon, dus het was stikken tegen de klok om zeker voor 21 juni klaar te zijn. Maar voila, ruimschoots op tijd klaar en dus dook ik daarnet met Tijn de tuin in voor een fotoshoot... Het Jacob-broekje dat hij voor de gelegenheid even mocht aandoen is er eigenlijk eentje op maat van Nils én de elastiek zit er nog niet in, dus dat zakte zo naar beneden. Geef toe, hij kan toch geweldig goed verstoppen dat er eigenlijk twee wasknijpers in zijn rug prikten die de boel omhoog moesten houden hè! ;)
Voor onze kleine spriet maakte ik de smalle lange versie maat 98 van dit patroon, met extra lange mouwboordjes zodat het zeker tot en met de herfst meekan. En mocht hij toch ineens een ferme scheut krijgen, gaat het gewoon naar Nils natuurlijk.









Even stoefen met mijn "speciallekes"...

Eén lijntje geel stiksel bleek nogal flets uit te vallen en ik wou echt dat het er uit sprong, dus gingen we er nog eens met de stretchsteek over, olé!

 
Niet echt speciaal eigenlijk, maar gewoon leuk: het ophanglusje! Dat met minstens 138 steken verstevigd zit, of zo leek het toch terwijl ik het aan het vastzetten was ;)


En dan last but not least: een extra laagje gele parachutestof in de grote zak vooraan. De diertjes schijnen er nog mooi door, én het is ineens een ideale verzamelzak voor Tijn zijn schatten. Bloemetjes, steentjes, papiertjes,... Deze zak kan tegen een stootje!


En dan nu maar spannend afwachten hè! Ik reken er niet op, want als ik het lijstje van opperblogsters en -stiksters die ook meedoen op voorhand had gezien, was ik er niet eens aan begonnen denk ik. :p Maar dankzij deze virtuele schup onder mijn kont van Zonen09 heb ik nu wel ein-de-lijk nog eens iets deftigs afgewerkt, en da's al een hele beloning op zich!

2 opmerkingen:

ons Erika zei

Ik vind het alvast héél geslaagd! Mijn stem heb je! :-)

Mamasha zei

Helemaal in orde! Zo fijn om Larsjes te zien zeg!