woensdag 6 februari 2008

Yellow!

Hmm... dat rondfietsen is niet gelukt, want ik moest ons Darya gaan ophalen omdat ons papa met zijne vinger in 't zaagmachien gezeten heeft. Heb dus nu zijn zalig nieuw autoke een paar daagskes gekregen omdat hij der toch niet mee kan rijden, en in ruil moet ik af en toe taxi spelen voor Darya (naar vriendinnekes brengen, naar sport brengen en gaan halen,...). Ik ben normaal gene fan van auto's, maar man zo'n Fiat 500-tjen is echt een zalig baksken, en 't is dan nog knalgeel ook, echt zalig!
Swat, gene fiets dus om door 't stad te krossen, en met den auto zag ik da nie zitten zenne! Dan zijt ge meer bezig met parkeerplaats zoeken dan met crèches bezoeken. 'k Heb wel Baby Stoffel al eens gebeld, omdat dat hier net om de hoek is en dat zou dus de meest perfecte zijn! Op 't moment was iedereen daar ziek en waren ze dus verhuisd naar de grote Stoffel, dus ze hebben daar al mijn gegevens opgeschreven en gingen het eens bekijken. Binnen de maand weten we of we een plaatske hebben, maar normaalgezien ging het geen probleem zijn, zeiden ze. Oef!
Ik kijk ondertussen toch nog maar voorzichtig verder rond, maar al de andere die nog ietwat in de buurt liggen hebben al negatief gereageerd. Of ze zitten vol tot eind volgend jaar, óf ze nemen geen kinderen van onderwijsmensen meer aan omdat die in de vakanties niet naar de crèches komen, óf ze zetten u op ne wachtlijst waarbij ge maar 5 maanden op voorhand weet of ge een plaatske krijgt of niet... In dat gedoe heb ik geen goesting hoor, dat da maar rap geregeld is!
Ik snap het wel nog altijd niet zenne, hoor ook verhalen dat ge dan soms ne waarborg van 300 euro moet geven en zo... Soit, we zullen wel zien hè!

Der mankeert nog altijd iets aan mijn energiepeil ook zenne, gisteren steendood om 21u gaan slapen! Mijn grootste prestaties gisteren waren de afwas doen en het glas naar de glasbak brengen, meer ging niet, pfff.... En om één of andere duistere reden heb ik ook geen honger meer. Allé, wel honger maar nergens goesting in! Enkel cracotjes met kaas lukt wel.
Deze morgen ook vijf kleine boterkoekjes binnengekregen (van die warme zelfgebakken, mmm), maar nu een kleine twee uur later heb ik nog altijd het gevoel dat ik net een vijfgangenmenu naar binnen gepropt heb!
Ja, 'k moet eerlijk zijn, ik heb al gevloekt op dat "klein monsterke" in mijnen buik, maar dat zal nog wel beteren zeker? Vandaag gaat het ook weer precies wat beter, maar dat roep ik niet te rap want voor 't zelfde geld lig ik hier binnen een half uur weer op de zetel... tsssss! :)

Geen opmerkingen: