vrijdag 19 september 2008

Foert!

Nu is 't genoeg geweest, ik geloof vanaf nu niks meer van wat ze mij zeggen, nem!

Volgens mijne gynaecoloog ging ik twee weken geleden al bevallen, dus ikke gestopt met werken en sindsdien moet ik om de zoveel tijd aan de monitor. Man man man, en hoe ze daar uwe kop zot kunnen maken... Maar goed, als totale zwangerschapsleek gelooft ge dat natuurlijk allemaal, dus ik loop nu al twee weken ambetant omdat ze allemaal zeggen dat het er elke seconde kan uitfloepen, en dat gebeurt maar niet.
Niet de voorbije nacht, maar de twee nachten ervoor, heb ik niet geslapen, had altijd maar weeën. De eerste nacht ben ik thuisgebleven en is het tegen vijf uur stilgevallen. De volgende dag aan de monitor zeiden ze dan van oei ge hebt nu al 4 cm opening en uw vliezen staan op springen, gij staat hier vanavond terug. En als het dan terug zou stilvallen, helpen we het wel op gang houden. Dus de nacht erna word ik terug wakker van de weeën, weer om de twee à drie minuten, dus wij hup naar de materniteit. Ja lap, weer stilgevallen tegen halfzes, dus om acht uur stonden we daar schonekes terug buiten want van op gang houden wou de gynaecoloog niks weten... Dat ze dan verdorie eens aan de vroedvrouwen verbieden van dat te beloven, ikke geweldig teleurgesteld natuurlijk...

Dus gisteren heb ik beslist dat ik het allemaal niet meer moet weten, ik ga niet meer aan de monitor, en of ik nu maandag of dinsdag terug naar de gynaecoloog ga, dat zie ik nog wel...
En voila, 'k heb de voorbije nacht eindelijk nog eens in één stuk doorgeslapen en nergens last van gehad, een lijf zit toch raar in elkaar zenne!
'k Hoop natuurlijk nog altijd dat het zo snel mogelijk komt, maar ik ga der niemeer van uit, daar loopt ge toch alleen maar ambetant van, amai!

Geen opmerkingen: