maandag 22 september 2008

Het einde is in zicht!

Voila, tijd voor het verslagske!

Mijne gynaecoloog was net in verlof geweest, dus 't was twee weken geleden dat hij mij nog onderzocht had, en hij vond het raar dat er nog bijna niks veranderd was. Met die vier centimeter opening en de weeën die ik al gehad heb, had het op zijn minst toch al een beteke lager in mijn bekken moeten zitten. Dus hij vreest dat mijn bekken ergens te smal is, waardoor het hoofdje niet verder zakt en de weeën dus stoppen.
Het zit ook nog altijd verkeerd, met de rug opzij in plaats van naar voor, en hij kon ook niet goed zien of het gezichtje wel in de juiste richting zat.

Dus nu heb ik voor morgen drie afspraken; om half twee moet ik nog eens aan de monitor, om kwart voor drie moet ik een bekkenmeting laten doen, en om half vijf moet ik dan terug naar de gynaecoloog om met die resultaten te bespreken wat er verder gaat gebeuren. Waarschijnlijk moet ik dan morgenavond binnen, en zal ik woensdagmorgend ofwel ingeleid worden ofwel onder 't mes moeten om het kleine spook er via keizersnede uit te halen. (dus dju Jan, ge gaat nog gelijk hebben met uwe woensdag!)

Als ik écht wou, mocht ik ook vanavond al binnen om morgenvroeg ingeleid te worden, maar ja, als de kans bestaat dat ge daar dan eerst vier uur ligt af te zien om uiteindelijk tot het besluit te komen dat het er niet door kan, of dat ze het toch niet gedraaid krijgen, dat leek mij maar wat onnozel. Op dat ene dagske komt het dan echt niet meer aan voor mij zenne.
Het kán natuurlijk ondertussen nog vanzelf in gang schieten, maar die kans leek hem heel klein... Ben wel content dat we nu morgen eindelijk iets meer gaan weten, had al schrik dat hij mij eerst nog een week ging laten rondlopen om te zien of het niet vanzelf kwam, maar niet dus, oef! Volgens de metingen weegt het spookske nu toch al ongeveer 3kg700, als we nog een week zouden wachten gaat het over de 4kg en dan wordt het toch alleen maar lastiger hè...

Dus morgen spannend vervolg, ik gok rond een uur of zes wel iets gepost te krijgen!

1 opmerking:

Ruth zei

Hey Kim!!
Dju he!! Ik ga het missen..
Maar ik heb inderdaad de primeur gekregen en da's eigenlijk ook wel heel erg fijn :D xxx
Alé, ik hoop voor u dat het geen keizersnede wordt, da lijkt me toch wat lastiger om van te bekomen he!
Veel succes morgen, ik zal aan u denken als ik op het vliegtuig zit :) Wieweet word ik tante als ik in de lucht hang haha :D
Dikke knuffel!!
Ruth
xxx